Sikre at nødvendig informasjon er tilgjengelig når det ikke oppnås kontakt med Gerica
Sikre at dokumentasjon ivaretas når Gerica ikke er tilgjengelig
Rutinen inngår i overordnet beredskapsplan for Sykehjemsetaten
Alle ansatte som bruker Gerica i Sykehjemsetaten
Institusjonssjefer har ansvar for at rutinen er kjent i sin institusjon
Avdelingsledere har ansvar for at rutinen følges
Koordinerende superbruker tilgang har ansvar for å holde seg oppdatert på varsler om nedetid
Alle ansatte som bruker Gerica har ansvar for å sette seg inn i og følge rutinen
Systemkoordinatorer i Sykehjemsetaten har ansvar for å utarbeide og revidere rutinen
Utskrift av nødvendige opplysninger fra Gerica
Alle institusjoner skal ha utskrift av nødvendige opplysninger for alle beboere / pasienter for å ivareta helsehjelpen. Dette oppbevares på den enkelte avdeling og på en slik måte at uvedkommende ikke får tilgang
Det skal tas utskrift av følgende:
- Brukerkort
- Medisinliste
- Journaler: løpende journaler må skrives ut daglig og må foreligge for en uke tilbake
- Tiltaksplan
Utdaterte utskrifter makuleres.
Dokumentasjon når Gerica er utilgjengelig
- Løpende dokumentasjon skrives på papir og oppbevares i en perm på den enkelte avdeling
- Dokumentasjon på papir føres inn i Gerica når den er tilgjengelig. Avdelingsleder har ansvaret for å organisere dette.
- Leger, fysioterapeuter, ergoterapeuter og andre faggrupper har selv ansvar for å føre dette inn i Gerica når den er tilgjengelig
Dokumentasjon på papir makkuleres etter det er ført inn i Gerica.
Nedetid
- Varslet
- Ved varslet nedetid legger systemkoordinator ut informasjon om dette i Teams på TEAM/SAM/SYE/EPJ
- Koordinerende superbruker tilgang må holde seg oppdatert ved å gå inn på
- Teams TEAM/SAM/SYE/EPJ
- Driftsmedlinger Oppdateres hverdager fra 08.00 til 20.00.
- Informere om nedetid i egen institusjon
- Ikke varslet
- Koordinerende superbruker tilgang må holde seg oppdatert ved å gå inn på
- Teams TEAM/SAM/SYE/EPJ
- Driftsmedlinger her Oppdateres hverdager fra 08.00 til 20.00.
- Vedvarende nedetid som påvirker tjenesten til beboer/pasient varsles til brukerstøtte i Kompass i skjema Melde IKT feil og/eller i Kontaktskjema SYE. Utenom ordinær arbeidstid kan UKE servisesenter kontaktes på tlf. 23 47 70 70.
- Informere om nedetid i egen institusjon
- Meldes som uønsket hendelse i EQS (eller eget kvalitetssystem for ikke kommunale institusjoner)