Hvordan melde feil og endringsønsker i Pasinfo-applikasjoner v. 1.2

Hensikten med rutinen

Sørge for kjennskap i virksomhetene om hvordan melde inn feil og endringsønsker til support for Pasinfo-applikasjon(er).

 

Hvem gjelder rutinen for

Alle som bruker Pasinfo-applikasjon(er). 

 

Ansvarsfordeling

Leder med personalansvar og bruker(e) av applikasjonen(e).

 

Utførelse av rutine

Lokal bruker melder feil til lokal superbruker/kontaktperson. Hvis superbruker/kontaktperson ikke klarer å løse feilen, melder superbruker videre til Pasinfo-support. 

Innmeldte feil håndteres i Service Desk, en løsning for brukerstøttehåndtering. Det meldes inn på e-post support@pasinfo.no. Henvendelser håndteres mellom klokken 08:00-15:30 i hverdager. Feil rettes fortløpende av forvaltningen, mens endringsønsker vil bli tatt ut og lagt i produktkøen til den respektive Pasinfo-løsningen.

 

Mal for supporthenvendelse:

For at henvendelsen skal kunne håndteres effektivt er det fordel at aktuelle punkter inkluderes:

Emnefelt i e-post: skriv hvilken applikasjon henvendelsen gjelder og kort hva feilen er. Eksempel: "OHO - ansatt kommer ikke inn". Hvis det haster å få svar på henvendelsen, skriv "Haster" først i emnefeltet. 

 

Innhold i e-post:

  • Hvilken ansatt gjelder henvendelsen/opplever feilen? Gjerne fullt navn og e-post.
  • Hvor stort er omfanget av feilen? Gjelder det 5-10 stk, hele virksomheten etc.?
  • Gjelder problemet på PC, mobil, nettbrett? Hvis det gjelder mobil/nettbrett, fungerer det på PC?
  • Hva er testet/forsøkt av feilretting? F.eks. annen nettleser, annen enhet, logget inn/ut
  • Hvis det gjelder feilmelding, legg ved bildet av feilmeldingen
  • Gjelder henvendelsen noe angående innbygger, send nettlenke til aktuell innbygger eller legg ved brukerID (eksempel er Gerica ID). 
  • OBS! IKKE send sensitive personopplysninger i e-post