Gerica - Vederlag - Kontroll/opprydning av feilsatte nivå på brukerkort, tjeneste eller tiltak - Brukerveileder v. 1.1

Brukerveilederen gjelder for

Saksbehandlere for egenandelsberegning av langtidsplass

 

Ansvarlig

Ansvarlige for kontroll og opprydning ved feil nivå i brukerbildet er saksbehandlerne for egenandelsberegnere og systemkoordinator.

 

Brukerveileder

Ved bruk av masseutsendelse av meldinger til NAV kan dere oppleve å se brukere fra andre bydeler. Grunnen til dette er at bruker har et nivå på en av tjenestene eller tiltakene som tilhører eget bydelsnivå slik at du får tilgang til bruker. I de fleste tilfellene er dette nivået feil. (Eksempler er tjenester hvor det ligger feil nivå kan være TT-tjenester, fysio-ergo - institusjon, eller at det har blitt registrert feil nivå på tiltak.) Ta kontakt med systemkoordinator om du har tilgang til brukere som hører til andre bydeler.

OBS! Det er viktig å vite at en får tilgang til brukerne i Gerica gjennom nivået på brukerkortet og/eller nivået på aktive tjeneste/tiltak, altså ikke nivået på sakene. Hvis nivået som er satt i rollen matcher noen av brukerens nivå, får man tilgang til brukeren. 
 

Hvordan finne ut at du har tilgang til brukere i andre bydeler?

Den enkleste måten å finne ut av dette er å filtrere på alle aktive vederlagstjenester i brukerkortet og bruk seleksjon nr. 21295 ”OK_VEDERL – LTO – Alle aktive vederlagsberegninger”


 

Her får du opp alle brukere som har aktiv langtidsopphold tjeneste, dvs de som har betalingssats nr. 30 vederlag på økonomifanen. Her vil du se om du får opp brukere med annet nivå enn eget bydelsnivå.

  • Gå inn på brukeren du har tilgang til fra en annen bydel.
     
  • Klikk på fanen ”Gruppering”, her vil du se om nivå til din bydel ligger registrert på tiltak eller tjeneste til annen bruker. I dette tilfelle lå det feil nivå på et tiltak. Disse feilene kan systemkoordinator rette på.

Flere eksempler på feil nivå:

Feil nivå på tjeneste. Her er det feil nivå på tjenesten ”Fysioterapi – institusjon”. Nivået skal være 1.16.113.4

Her ligger det registrert feil på 2 tiltak. Dette kan systemkoordinator endre fra tiltaksplan.

 I dette eksemplet har bydel 5 tilgang til 11 brukere med vederlag tilhørende andre bydeler.

 

Rapport for å sjekke TT-tjenester forskjellig fra egen bydelsnivå

  • Bruk rapport nr. 11992 ”OK_TT_Bydelstilhørighet” i tjenestebildet
  • Sett inn eget bydelsnr. som i eksemplet.
  • De brukerne du får opp i rapporten, bør sjekkes ift nivå.
    Spør systemkoordinator om de kan sjekke dette.