Gerica - Manuelt innslag - Brukerveiledning v. 1.2

 

Hensikten med rutinen

Beskrive hvordan manuelt innslag gjøres.

Hvem gjelder rutinen for

Denne rutinen gjelder for alle som skal gi en ansatt tilgang til en bruker i Gerica via manuelt innslag.

Ansvarsfordeling

Leder i bydelen har ansvar for at rutinen er kjent og følges.

Forvaltere i bydelen har ansvar for å følge rutinen. 

Utførelse av rutine

Manuelt innslag brukes for å gi tilgang til en bruker i Gerica til en ansatt/ bydel som ikke har tilgang til denne. 

Eksempler:

Mottakskoordinator i helsehus har behov for å se informasjon om bruker, for å finne rett type helsehusplass i samarbeid med bydel, før bruker evnt får tildelt en plass.

Bruker har bostedsadresse i en bydel, men skal bo midlertidig- oppholde seg i annen bydel og ny bydel trenger tilgang, før tjenester er opprettet.

 

Finn bruker og åpne brukerkortet:

Manuelt_innslag_2.jpg

Åpne fanen Gruppering:

manuelt_innslag_3.jpg

Trykk på knappen "Ny"

Sett inn nivå og dato for start og slutt:

Det er vikitg at man setter slutt dato,da ansatt kun skal ha tilgang en kort periode.

Om bruker får tildelt en tjeneste på nivået ansatt har tilgang til, vil ansatt automatisk få tilgang. Om bruker ikke får tildelt noen tjeneste, har ikke ansatt lenger tjenestlig behov for å ha tilgang til denne brukeren. 

manuelt_innslag_7.jpg

Trykk på lagre knappen:

manuelt_innslag_5.jpg

Nivået kommer opp og ansatt har tilgang: 

manuelt_innslag_8.jpg

 

Eksempler på avvik fra rutine

Feil nivå under gruppering.

Mangler start dato.

Mangler slutt dato.

For lang periode ( for mottakskoordinator skal dette være 2 dager).