Gerica - Brukervalg PTL - Opprett OL - Avbestilte oppdragsjournal - Brukerveiledning v. 1.4

Innledning

Brukerveilederen beskriver hvordan private leverandører av praktisk bistand eller hjemmesykepleie skal opprette OL-Avbestilte oppdragsjournaler. Hvis det finnes en arbeidsliste kansellert journal som er "kansellert", helsehjelpjournal eller praktisk bistandsjournal som inneholder avlyst tiltak, så er det ikke nødvendig å hente inn tiltak fra i 137- journalen. Dette forutsetter at det finnes en arbeidsliste som er kansellert, helsehjelpjournal eller praktisk bistandsjournal med avlyst tiltak med samme start- og sluttidspunkt. Unntak: Hvis det ikke finnes en journal å kontrollere mot, skal det genereres tiltak i den avbestilte journalen.

Brukerveilederen gjelder for:

Private leverandører av praktisk bistand eller hjemmesykepleie.

Utførelse

  • Klikk på ikonet Journal journalikon.PNG

nytt_bilde_journal_avbestilling.PNG 

  • Bruker: Søk opp riktig bruker.
  • Journaltype: Hent opp 137 OL-Avbestilte oppdrag.

Klikk på "Ny "knappen ny_knapp_bla.PNG for å opprette journal.

opprettet_journal_avbestilte.PNG

  • Dobbeltsjekk at navnet på brukeren er riktig.
  • Tjeneste: Hent inn aktuell tjeneste det skal journalføres på, for eksempel hjemmesykepleie. 

Hvis tjenesten er avsluttet:

  • Hold nede Shift-tasten og høyreklikk i feltet Tjeneste for å få opp en kopi av tjenestelisten."
  • Ta vekk haken på Aktive tjenester.

  • Sett hake på avsluttet tjeneste.

  • Klikk to ganger eller velg ikonet    "Lim inn".

Fyll ut: 

  • Fra dato/Til dato: Sett inn datoen som det skal faktureres for.
  • Fra klokken/ Til klokken: Sett inn start og slutt tid, tiden det skal faktureres for.

Trykk på fanen Tiltak.

Klikk på det grønne lynet  for å vise tiltakene som er opprettet under tjenesten på det aktuelle tidspunktet."

generering_ferdig_1.PNG

"Tiden for tiltaket/ene skal samsvare med tidspunktet for det planlagte besøket."

Trykk på "Lagre" ikonet l_1.PNG for å lagre journalen.